quinta-feira, 9 de outubro de 2014

Revealing the Pearl inside the Hymn Of The Pearl - 2 / Revelando a Pérola dentro do Hino da Pérola - 2


https://www.flickr.com/photos/poggi00/15475611035/
English:

Hello everyone

Finally, I'm revealing where is the pearl inside the Hymn of the Pearl.
Here is the point where the entire Sistine Ceiling converges.
It's very clear the visual function of each detail that proves the green-crimson elbow is the pearl.
But you all can notice the strange placement of objects and see why it has been impossible for anyone to figure out this secret.
Only myself, the author, know the references used as the symbolic guides.
Before my death, I destroyed every record related to my secrets.
Maybe this post is the most important of all.

In the late 1980s, I have made some attempts to explain that the green elbow surrounded by the snake is a pearl, but everyone just laughed at me. Now I'm showcasing at the same time a few important visual hints that lead directly to the pearl.

For some reason, not all my works from my past life have impacted myself with the feeling as if I had made them yesterday. On the other hand, some areas of the Sistine Ceiling carries the most intense memories that I have from my past life (besides Vittoria Colonna). They are vivid scenes, full of details, leaving no space to misunderstandings.

In 1985, when I saw the axis with the serpent forming the Aum symbol and ending direct on the hand, with no logic placement with the rest of the scene, it was impossible to not understand the green-crimson elbow as the pearl. It was so clear to me what was the painting about that I couldn't hold myself and shouted to my older brother: "HEY!!! THIS IS THE HYMN OF THE PEARL!!!"

That was the climax of a sequence of recollections that would become the very heart of my spiritual experience not related to Vittoria Colonna. It all began in 1981, when I remembered myself walking on a dark narrow street of Rome and stumbling a stinky beggar woman wrapped in many clothes and being hypnotised by the breathtaking beauty of her face. She is portrayed on the Ceiling as Cassandra (Delphic Sibyl) and that was the first hint direct linked to the Hymn of the Pearl.

Português:
Olá a todos

Finalmente, estou revelando onde está a pérola dentro do Hino da Pérola. Este é o ponto para o qual todo o teto da Capela Sistina converge. Está muito clara a função visual de cada detalhe que comprova que o cotovelo verde-vermelho é a pérola. Mas vocês podem notar o estranho posicionamento dos objetos e ver porque foi impossível para qualquer um descobrir este segredo. Só eu, o autor, conheço as referências que foram utilizadas como guias simbólicos. Antes da minha morte, eu destruí todos os registros relacionados aos meus segredos. Talvez este post seja o mais importante de todos.

No final de 1980, fiz algumas tentativas de explicar por que este cotovelo verde-vermelho cercado pela serpente é uma pérola, mas apenas riam de mim. Agora estou mostrando ao mesmo tempo algumas dicas visuais que levam diretamente para a pérola.

Por alguma razão, nem todos os meus trabalhos de minha vida passada me passam a sensação de tê-los feito ontem. Por outro lado, algumas áreas do teto da Capela Sistina me trazem as lembranças mais intensas que tenho de minha vida passada (além das relacionadas a Vittoria Colonna). São cenas vivas, cheias de detalhes, sem deixar espaço para mal-entendidos.

Em 1985, quando vi o eixo com a serpente formando o símbolo Aum e terminando direto na mão, sem nenhuma lógica com o resto da cena, foi impossível não entender o cotovelo verde-vermelho como a pérola. Era tão evidente para mim o significado da pintura que não pude me segurar e gritei para o meu irmão mais velho: "EIII !!! ESTE É O HINO DA PÉROLA !!!"

Esse momento foi o clímax de uma sequência de lembranças que se tornaria o coração da minha experiência espiritual não relacionada com Vittoria Colonna. Tudo começou em 1981, quando lembrei de mim mesmo andando em uma rua estreita e escura de Roma, tropeçando em uma mendiga fedida envolto em muitas roupas e sendo hipnotizado pela beleza de tirar o fôlego de seu rosto. Ela está retratada na Capela como Cassandra (Síbila Délfica) esta foi a primeira pista diretamente ligada ao Hino da Pérola.

sábado, 20 de setembro de 2014

Revealing the Pearl inside the Hymn Of The Pearl - 1 / Revelando a Pérola dentro do Hino da Pérola - 1

https://www.flickr.com/photos/poggi00/15068246107/

English:
Hello everyone.
Back to the Sistine Ceiling schemes (I know that nobody reads those texts but I have to do it anyway. You know. Issues from my past to release my future).

This is probably the most complicated scheme to be organized because of its symbolic importance to the whole Sistine Ceiling.

These two paintings, "The Libyan Sibyl" and the "Hymn Of The Pearl" (wrongly known as "Moses and the Serpent of Brass") are the closing scenes of the Ceiling's narrative.
The main purpose behind them was to state very clearly where is the pearl inside the "Hymn Of The Pearl". But I did so in a way that only myself would be able to comprehend. I used elements from other paintings where it would be very easy for me to recognize the message left over there.

My great concern was to create visual connections which only myself (reincarnated in the future) would be able to re-connect in order to understand the message.
When I was designing the paintings at this very end of Ceiling, I always had in mind what would be my level of confidence of being myself again centuries in the future. So I decided to leave a written proof. That name, Noah, written next to the boy's elbow, and the Aum symbol (to call attention to this area) were not necessary to reveal the positioning of the pearl neither to state what was inside the box.
I just wanted to secure my future self about his thoughts and conclusions when looking at these paintings. It worked perfectly.
Note: The letters are reinforced with a marker on the amplified image of them.

This detail (Noah written next to the boy's elbow) was one of my secret nuclear bombs, ready to be thrown at everybody in the case of society starting a total war against me.

Just to clear things to the newcomers:
-These Sistine Ceiling schemes are part of a spiritual work in order to free myself from a spiritual duty. There's no intentions of profits nor to promote myself.
- The spiritual duty: My life remains frozen in the year of 1983 because it was when I became aware that I was the reincarnation of Michelangelo Buonarroti (1475-1564) and I kept this as a secret since then. It was a HUGE mistake.

Just to show how powerful is that frozen state where my life remains static:
I work as professor in a famous university of Rio de Janeiro and even though presenting myself as Michelangelo himself all over the web since 2008, nobody noticed what I'm doing. The normal people behavior should be calling myself a lunatic and a scandal should have happened after that. But my actions remain invisible, with no changes to my life. I "was told" that things would remain that way until the very last secret from the 1980's is posted for everyone to see.

I even offered money just to be denounced to the authorities and break that invisibility, not mattering if I had to face the worst scenario. Nothing worked out. This spiritual thing freezing my life is truly powerful.

So lets go back to the Sistine Ceiling schemes. =)

Português:
Olá a todos.
Voltando para os esquemas do Teto da Capela Sistina.
Sei que ninguém lê essa merda (brasileiro menos ainda), mas são questões do meu passado para liberar o meu futuro.

Este é, provavelmente, o esquema mais complicado de ser organizado por causa de sua importância simbólica para todo o Teto da Capela Sistina.
Estas duas pinturas, a Sibila Líbia e o Hino da Pérola (erroneamente conhecido como Moisés e a serpente de bronze) são as últimas pinturas da narrativa visual do Teto.
O principal objetivo nestas cenas finais era deixar bem claro onde está a pérola dentro do Hino da Pérola. Mas eu fiz isso de uma forma que só eu seria capaz de compreender. Para conseguir isso, usei elementos de outras pinturas onde a mensagem secreta para mim está bem clara.

Minha grande preocupação era criar conexões visuais que só eu (reencarnado no futuro) seria capaz de enxergar e entender a mensagem.
Quando estava projetando as pinturas neste final de teto, sempre tive em mente qual seria o meu nível de confiança de ser eu mesmo novamente séculos no futuro. Então, decidi deixar uma prova escrita. O nome, Noé, escrito na ponta do cotovelo do garoto, e o símbolo Aum (para chamar a atenção para esta área) não eram realmente necessários para apontar a localização da pérola nem para afirmar o conteúdo da caixa.
Eu só queria garantir que o meu futuro eu tivesse certeza sobre seus pensamentos e conclusões quando olhasse para estas pinturas. Realmente funcionou.
Nota: As letras estão reforçadas com caneta marcadora na imagem amplificada delas.

Este detalhe (Noé escrito ao lado do cotovelo do menino) era uma das minhas bombas nucleares secretas, pronta para ser jogada na cara de todo mundo, no caso de uma guerra total da sociedade contra mim.

Só para esclarecer as coisas para os recém-chegados:
- Estes esquemas do Teto da Capela Sistina são parte de um trabalho espiritual, a fim de cumprir um dever espiritual. Não há nenhuma intenção de lucro nem de autopromoção.
- O dever espiritual: minha vida permanece congelada no ano de 1983 porque foi quando compreendi que eu era a reencarnação de Michelangelo Buonarroti (1475-1564) e mantive segredo sobre isso desde então. Foi um erro enorme.

Só para mostrar o quão poderoso é este "estado congelado" onde minha vida permanece estática:
Eu trabalho como professor em uma universidade muito conhecida no Rio de Janeiro e, apesar de me apresentar como o próprio Michelangelo por toda a web desde 2008, ninguém reage ao o que estou fazendo . O comportamento normal das pessoas deveria levá-las a me chamar de lunático e um escândalo deveria acontecer em seguida. Mas as minhas ações no mundo real permanecem invisíveis, sem causar alterações na minha vida. "Tudo permanecerá assim até que o último segredo da década de 1980 seja publicado para que todos vejam", escutei isso sei lá onde.

Até dinheiro ofereci para ser denunciado e quebrar essa invisibilidade, mesmo que tivesse que enfrentar o pior dos cenários. Nada funcionou. Hoje, compreendo bem claramente o quanto essa coisa espiritual que congela minha vida é poderosa.
Então, vamos voltar aos esquemas Teto da Capela Sistina para tentar descongelar a minha vida. =)

quinta-feira, 18 de setembro de 2014

The Battle Of The Hierophant / A Batalha do Hierofante

https://www.flickr.com/photos/poggi00/15186249595/

FOR SALE / À VENDA
Info: poggi00@gmail.com
A 1990's work that I finally finished. / Trabalho dos anos 1990 finalmente concluído.
Chalk/Giz + Latex Paint + Posca and Pilot markers on canvas/sobre tela.
Dimensions: 50 x 60 cm / 19.68 x 23.62 inches

quarta-feira, 17 de setembro de 2014

Would you mind if I kiss you? / Se importaria se eu te beijasse?

https://www.flickr.com/photos/poggi00/14509476070/

FOR SALE / À VENDA
Info: poggi00@gmail.com
Would you mind if I kiss you? / Se importaria se eu te beijasse?
Black and White finished version. 2014.
MTN (spray paint) + Posca and Pilot markers on canvas.
Dimensions: 54 x 65.5 cm / 21.25 x 25.78 inches
Based on a 1990's sketch.

segunda-feira, 15 de setembro de 2014

From Here to Eternity - Daqui para a Eternidade


https://www.flickr.com/photos/poggi00/9325351222/

FOR SALE / À VENDA
Info: poggi00@gmail.com
MTN (spray paint) + Posca, MTN (paint-marker) on MDF (eucatex) (Total: 65 x 54 cm / 25.5"x 21.2"

English:
This is a first black and white finished version of an old sketch. I'm rescuing my artwork from 1980-1990 and I came across a drawing from the early 1990's that I call "the weeping prostitute". On those days I used to rove alone the night of Rio just to find some girl to talk. No money, no car, no friends. But at the end of the night, sometimes one of the nightclubs ended opening its door for everyone. And I saw these three girls saying goodbye one to another. The one who was weeping, grabbed a drink and with her eyes full of tears stammered:
"Well… From here to eternity…"
The other one who was comforting her, hugged her with affection and said:
"I will never forget you".
The scene was powerfull. At that moment, I was living at the margins of society as a "rejected weirdo", but it made me able to testify the affection hidden inside the "immorality".
The first person to hear my spiritual story was a stunning girl that I met while she was finishing her pole dancing session. =)

Português:
Esta é uma primeira versão final preto e branco de um velho esboço. Estou resgatando o meu trabalho dos anos 1980-1990 e me deparei com um desenho do início de 1990 que chamava de "a prostituta chorando". Naqueles dias, eu costumava perambular sozinho na noite do Rio só para encontrar uma garota para conversar. Sem dinheiro, sem carro, sem amigos. Mas no final da noite, às vezes um dos inferninhos acabava abrindo suas portas para todos. E eu vi essas três garotas se despedindo. A garota que estava chorando, pegou uma bebida e com os olhos cheios de lágrimas balbuciou:
"Bem ... Daqui até a eternidade ..."
A outra, que a consolava, abraçou-a com carinho e disse:
"Eu nunca vou te esquecer".
A cena me impressiou demais. Agora que eu estava à margem da sociedade por ter me tornado um "esquisitão rejeitado", eu era capaz de testemunhar a afeição escondida dentro da "imoralidade".
A primeira pessoa a ouvir a minha história espiritual foi uma linda garota que conheci quando ela finalizava a sua sessão de pole dancing. =)

domingo, 3 de agosto de 2014

The Central Pearl / A Pérola Central

https://www.flickr.com/photos/poggi00/14628810437/

English:
Continuing the Sistine Ceiling explanations, I decided to go straight to the main aspects in order to speed up the work.

As I stated before, the Sistine Ceiling paintings showcase the evolution of the idea of salvation. The final conception of salvation is the deepest self-consciousness. To represent that innermost state of awareness I chose the Hymn Of The Pearl related to apostle Thomas (Thomas Judas Didymus).

There are four pearls displayed among the paintings that are vital for the understanding of the whole Sistine Ceiling. The first two pearls have the function to define the local and the meaning of the last two. The first pearl, disguised as a jar on the painting entitled "The Drunkenness of Noah", reveals that the central and the last pearl will be outlined using a shoulder and an elbow.

On this post, I'm revealing the central pearl. People have noticed that the mantle behind God has the shape of a human brain, but it represents a giant oyster shell as well. The left shoulder of God is the brightest point on the whole painting sketching the pearl with its light and shadow.
At this point on the visual narrative of the Sistine Ceiling, the idea of salvation is transformed in a deep self-consciousness state, which is offered to mankind.

I reveal on this visual explanation some small secrets and the beginning of a huge one: my name, Michelangelo, is written on the first half of the Sistine Ceiling and it starts with the "M" formed by the legs of Adam and Eve.

Português:
Continuando as explicações sobre o teto da Capela Sistina, decidi ir direto para os principais aspectos a fim de acelerar o trabalho.

Como já disse, as pinturas teto da Capela Sistina mostram a evolução da idéia de salvação. A concepção final de salvação é a mais profunda auto-consciência. Para representar esse estado mais profundo de consciência, eu escolhi o Hino da Pérola, relacionado ao Apóstolo Tomé (Thomas Judas Dídimo).

Há quatro pérolas entre as pinturas que são vitais para a compreensão de todo o Teto da Capela Sistina. As duas primeiras pérolas têm a função de definir o local e o significado das duas últimas. A primeira pérola, disfarçada como um jarro na pintura intitulada "A embriaguez de Noé", revela que a central e a última pérola serão representadas através de um ombro e um cotovelo.

Neste post, estou revelando a pérola central. Muitos já notaram que o manto atrás de Deus tem a forma do cérebro humano, mas representa a concha de uma imensa ostra também. O ombro esquerdo de Deus é o ponto mais brilhante de toda a pintura e dá forma com sua luz e sombra a uma pérola.
Neste ponto da narrativa visual do teto da Capela Sistina, a idéia de salvação é transformada em um estado de auto-consciência profunda, que é oferecida para a humanidade.

Eu revelo nesta explicação visual alguns pequenos segredos e o início de um enorme segredo: o meu nome, Michelangelo, está escrito na primeira metade do teto da Capela Sistina e começa com o "M" formado pelas pernas de Adão e Eva.

quinta-feira, 12 de junho de 2014

Ascensione Di Maria - 1



English:
At the end of 2008.
After the release of my homemade doc film (showcasing my story) and the changing of my name to MichelAngelo all over the web, the first providence was to open to a close friend the secret displayed on this post. I knew that I was starting a kind of “war” against society. The tons of proofs of being Michelangelo himself that I was about to post would generate unexpected reactions. So I prepared myself to the “new life” giving a secure destiny for the most important secret of the entire Sistine Ceiling.

Between April and May of 1985.
I remember clearly that I was reading an esoteric excerpt on a small magazine and it made me feel extremely aware of its message, even though I didn't have the entire text to read. I remember very very clear when I stood up and spoke out loud to my old brother: "Hey!!! This is from the Hymn Of Pearl!!! The Hymn Of Pearl was my idea for the entire Sistine Ceiling!!!" I remember even more clear my brother replying to me in a strange wise manner: "You are finding the fragments that you left behind…"
Today, that whole scene that I'm sure it was real cannot be verified. My old brother don't remember it. If it was an hallucination provoked by a past life memory shock, I cannot know.
The remembrance of the Hymn of the Pearl led me to recall Thomas, the apostle. Thomas, the apostle, led me direct to the "Ascension Of Mary" scene. The message I left for myself, in case of my own reincarnation, reached its purpose. “But where is the written message???” - I started asking myself.


Português:
No final de 2008.
Após divulgar o filme documentário da minha história pessoal e mudar o meu nome para MichelAngelo em toda a web, a minha primeira providência foi abrir a um amigo próximo o segredo exibido neste post. Eu sabia que estava começando uma espécie de "guerra" contra a sociedade. As toneladas de provas de ser o próprio Michelangelo que eu estava prestes a publicar geraria reações inesperadas. Então, me preparei para a minha "nova vida" dando um destino seguro para o segredo mais importante de todo o Teto da Capela Sistina.

Entre abril e maio de 1985.
Lembro-me claramente de que estava lendo algo como trechos esotéricos em um pequeno almanaque e de súbito fiquei consciente da mensagem do texto, mesmo sem ter o texto todo para ler. Lembro-me muito, muito claro quando eu me levantei e falei em voz alta para o meu irmão mais velho: “Perái!!! Isto aqui é do Hino da Pérola!!! O Hino da Pérola foi a minha idéia para todo o Teto da Capela Sistina!!!” Lembro-me ainda mais claramente que o meu irmão respondeu em um tom estranho e sábio: "Você está descobrindo os pedaços daquilo que deixou para trás ..."
Hoje, toda a cena que eu tenho certeza que foi real não pode ser verificada. Meu irmão mais velho não se lembrar dela. Se foi uma alucinação provocada pelo choque de uma memória da minha vida passada, não há como saber.
A lembrança do Hino da Pérola levou-me a recordar Tomé, o apóstolo. Tomé, o apóstolo, me levou direto para a cena da "Ascensão de Maria". A mensagem que deixei para mim mesmo, no caso da minha própria reencarnação, alcançava o seu objetivo. “Mas aonde está a mensagem escrita???”- comecei a me perguntar.