domingo, 7 de julho de 2013

The recovered proofs - As provas recuperadas

English:
"The silence. What a silence. I knew that everyone would be reduced to this when I reach the final stages of my public self exposition." (Myself. Remembering 5 years of my doc film Icarus, Contemplation and Dream).

When the restoration of the Sistine Ceiling was announced, I really liked it because I was in a process of understanding the huge amount of memories of my past life. I knew that I had left a message for my future reincarnated self in the case of a reincarnation (and I had immediately understood it) but its physical proofs were too obscured by numerous factors. So I was excited to see if the little signs that I left among the figures were still there.
The first and most important sign that I had to find was the Om symbol. I wrote it near the key parts of the paintings that compose the intimate message I had left for my future reincarnated self. I did so to avoid ambiguity in the symbolic logic among the secret sketched forms. I had in mind that would be incredibly difficult for my future self (Eurico Poggi) to believe on himself as a reincarnation of Michelangelo Buonarroti, but turned out that I was wrong. I didn't know at that time in my italian past life I was going to deal with the emotional tragedy related to Vittoria Colonna. The trauma of her murder by the Inquisition became the final proof of my identity.
Unfortunatelly, because of the restoration, my last shadows, lights and outlines are now lost forever. Nevertheless all the key signs that I would need to prove myself to others were rescued and they can be seen sharper than ever.

Celebrating 5 years of my doc film Icarus, Contemplation and Dream:

"…for everyone to live it, for everyone to see it, for everyone to believe on it,
on the reincarnated life, on the rediscovered art, of such Michelangelo, of such sir Buonarroti."

Those words are part of a poem from 1986, on which God explained to me that my spiritual experience had to be lived in public, no matter what difficulties I would face. I turned my back to Him and said that there was no way He could force me to do such thing. It was only after seeing the destruction of my entire life, at the brink of the disaster, with nothing left to lose, when I finally bowed to Him. It was 2008. Too late for me. How stupid I was.

God bless Judaism. God bless Hinduism. God bless Buddhism. God bless those who knows the mystical Jesus, the mystical Mary and the mystical Mary Magdalene.
God bless Thomas the Apostle.
God bless The Hymn of the Pearl (Hymn of the Soul, Hymn of the Robe of Glory or Hymn of Judas Thomas the Apostle) for which my entire work on the Sistine Ceiling is dedicated.
God bless all those who believe on the Pearl inside our souls because no technology will never come close to it and I'm here to prove it.
I overcame death through my own metaphisical ideas inspired by the faiths I mentioned.

Português:
"O silêncio. E que silêncio. Eu sabia que todo mundo iria ser reduzido a isso quando chegasse aos estágios finais da minha auto-exposição pública". (Eu mesmo. Lembrando 5 anos do meu filme doc Icaro, Contemplação e Sonho).

Quando a restauração do Teto da Capela Sistina foi anunciada, eu realmente gostei porque estava em um processo de compreender a enorme quantidade de memórias da minha vida passada. Sabia que tinha deixado uma mensagem para o meu futuro reencarnado eu (e eu já a tinha entendido), mas suas provas físicas estavam muito obscurecidas por inúmeros fatores. Por isso, estava animado para ver se os pequenos sinais que deixei entre as figuras ainda estavam lá.
O mais importante sinal que eu deveria encontrar é o símbolo Om. Escrevi vários perto de detalhes-chave das imagens que compõem a mensagem íntima que eu tinha deixado para o meu futuro reencarnado eu. Fiz isso para evitar ambigüidade na lógica simbólica das formas secretas levemente esboçadas. Eu tinha em mente que seria extremamente difícil para o meu futuro eu (Eurico Poggi) a acreditar em si mesmo como uma reencarnação de Michelangelo Buonarroti, mas ao final eu estava errado. Eu não sabia naquele momento da minha vida passada italiana que eu ainda iria enfrentar aquela tragédia emocional envolvendo a Vittoria Colonna. O trauma de seu assassinato pela Inquisição tornou-se a prova final da minha identidade.
Infelizmente, por causa da restauração, as minhas últimas sombras, luzes e contornos estão perdidos para sempre. Contudo, os principais sinais de que preciso para provar a minha identidade para os outros foram resgatados e podem ser vistos mais nítidos do que nunca.

Para celebrar os 5 anos do meu filme doc Icaro, Contemplação e Sonho:

"... que todos vivam, que todos vejam, que todos creiam,
na vida reencarnada, na arte reencontrada, de um tal Michelangelo, de um senhor Buonarroti ".

Essas palavras fazem parte de um poema de 1986, no qual Deus me explicava que a minha experiência espiritual era para ser vivida em público, não importando quais dificuldades teria de enfrentar. Dei as costas para Ele dizendo que não havia como me obrigar a fazer tal coisa. Só depois de ver a destruição de toda a minha vida, à beira do desastre, com mais nada a perder, foi quando eu, finalmente, me curvei a Ele. Era 2008. Infelizmente, tarde demais para mim. Que estúpido que eu fui.

Deus abençoe o Judaísmo. Deus abençoe o Hinduísmo. Deus abençoe o Budismo. Deus abençoe aqueles que conhecem o Jesus místico, a mística Maria e a mística Maria Madalena.
Deus abençoe Tomé Apóstolo.
Deus abençoe O Hino da Pérola (Hino da Alma, Hino do Manto de Glória ou Hino de Judas Tomé, o apóstolo) para o qual todo o meu trabalho no Teto da Capela Sistina é dedicado.
Deus abençoe todos aqueles que acreditam na Pérola dentro de nossas almas, pois nenhuma tecnologia nunca vai chegar perto dela e eu estou aqui para provar isso.
Eu superei a morte por meio de minhas próprias idéias metafísicas inspiradas nas crenças que mencionei.

Nenhum comentário: