segunda-feira, 15 de setembro de 2014

From Here to Eternity - Daqui para a Eternidade


https://www.flickr.com/photos/poggi00/9325351222/

FOR SALE / À VENDA
Info: poggi00@gmail.com
MTN (spray paint) + Posca, MTN (paint-marker) on MDF (eucatex) (Total: 65 x 54 cm / 25.5"x 21.2"

English:
This is a first black and white finished version of an old sketch. I'm rescuing my artwork from 1980-1990 and I came across a drawing from the early 1990's that I call "the weeping prostitute". On those days I used to rove alone the night of Rio just to find some girl to talk. No money, no car, no friends. But at the end of the night, sometimes one of the nightclubs ended opening its door for everyone. And I saw these three girls saying goodbye one to another. The one who was weeping, grabbed a drink and with her eyes full of tears stammered:
"Well… From here to eternity…"
The other one who was comforting her, hugged her with affection and said:
"I will never forget you".
The scene was powerfull. At that moment, I was living at the margins of society as a "rejected weirdo", but it made me able to testify the affection hidden inside the "immorality".
The first person to hear my spiritual story was a stunning girl that I met while she was finishing her pole dancing session. =)

Português:
Esta é uma primeira versão final preto e branco de um velho esboço. Estou resgatando o meu trabalho dos anos 1980-1990 e me deparei com um desenho do início de 1990 que chamava de "a prostituta chorando". Naqueles dias, eu costumava perambular sozinho na noite do Rio só para encontrar uma garota para conversar. Sem dinheiro, sem carro, sem amigos. Mas no final da noite, às vezes um dos inferninhos acabava abrindo suas portas para todos. E eu vi essas três garotas se despedindo. A garota que estava chorando, pegou uma bebida e com os olhos cheios de lágrimas balbuciou:
"Bem ... Daqui até a eternidade ..."
A outra, que a consolava, abraçou-a com carinho e disse:
"Eu nunca vou te esquecer".
A cena me impressiou demais. Agora que eu estava à margem da sociedade por ter me tornado um "esquisitão rejeitado", eu era capaz de testemunhar a afeição escondida dentro da "imoralidade".
A primeira pessoa a ouvir a minha história espiritual foi uma linda garota que conheci quando ela finalizava a sua sessão de pole dancing. =)

Nenhum comentário: