segunda-feira, 13 de março de 2017

Declaring Gemini - Declarando Gêmeos

https://www.flickr.com/photos/poggi00/32937125461/in/album-72157631660962947/

English:
When you look at the couple walking, being expelled by an angel, it's pretty easy to notice the letter "M" shaped by their legs. Since my name was Michelangelo, that detail would be understood as the begining of the whole Sistine painting. This is how I imagined, but things didn't work so obvious for the academics. Which I think is great!
My plan was to secretly start outlining my message to the future with the occult knowlege of mystical christians, so my next step could not be as obvious as that letter "M". I needed images with a meaning that only myself would be able to comprehend. That was the point when the greek narrative of Cassandra came to my mind. She had twins and her story was perfect linked with my personal revenge. But there was a huge flaw left behind: what detail on the painting could be able to reveal, in the future, that the sybil was indeed Cassandra? There was none.
Well, that secret about Cassandra was the first memory of my life as Michelangelo Buonarroti. It was 1981. This experience would be crucial on the following years to close the symbolic gaps and prove to myself that the whole Sistine Ceiling was about the Hymn Of The Pearl, about Saint Thomas, and the Assunssion of the Virgin Mary.

Português:
Quando você olha para o casal andando, sendo expulso por um anjo, é muito fácil notar a letra "M" formada nas pernas. Como meu nome era Michelangelo, esse detalhe seria entendido como o início de toda a pintura do Teto da Sistina. Foi assim que imaginei, mas as coisas não funcionaram tão óbvias para os acadêmicos. O que eu acho ótimo!
Meu plano era secretamente delinear a minha mensagem para o futuro com conhecimento oculto de cristãos místicos, então meu próximo passo não poderia ser tão óbvio quanto essa letra "M". Eu precisava de imagens com um significado que só eu seria capaz de compreender. Esse foi o ponto em que a narrativa grega de Cassandra veio à minha mente. Ela teve gêmeos e sua história era perfeita para minha vingança pessoal. Mas uma falha enorme foi deixada para trás: qual detalhe na pintura poderia ser capaz de revelar, no futuro, que a síbila era realmente Cassandra? Não havia nenhuma.
Bem, esse segredo sobre Cassandra foi a primeira lembrança de minha vida como Michelangelo Buonarroti. Era 1981. Esta experiência seria crucial nos anos seguintes para fechar as lacunas simbólicas e provar a mim mesmo que todo o Teto da Sistina era sobre o Hino da Pérola, sobre São Tomás e a Assunção da Virgem Maria.

Nenhum comentário: